Training klantenservice

training klantenservice

Klantenservice is in de afgelopen jaren een steeds belangrijkere afdeling geworden bij bedrijven. Waar voorheen klantenservice vooral iets was voor grote winkelketens of verzekeringsmaatschappijen, heeft nu bijna iedere organisatie wel een afdeling klantenservice. Dat is omdat communicatie steeds meer in het openbaar is door de komst van internet en social media kanalen. En vooral omdat al deze bedrijven er ook voor kiezen om aanwezig te zijn op deze kanalen. Een training klantenservice kan daarom heel waardevol zijn voor je carrière.

Communicatie en bedrijfssystemen

Met een training klantenservice kun jij laten zien aan een potentieel toekomstige werkgever dat je in staat bent om te gaan met klanten. Juist wanneer zij problemen hebben of klachten hebben. Met een training klantenservice leer je in de algemene zin omgaan met klanten en wat zij te zeggen hebben. Dit gaat niet alleen over communicatieve vaardigheden en in staat zijn om mensen gerust en op hun gemak te stellen of juist te adviseren, maar ook over het afhandelen van problemen in systemen van bedrijven. Het stukje administratie dus. 

training klantenservice

Kies voor een training bij Fabius

De training klantenservice van Fabius opleidingen bestaat dan ook voor een deel uit administratieve werkzaamheden leren. Dit zijn bijvoorbeeld typvaardigheid of leren omgaan met programma’s van MS Office. In het deel van de training klantenservice leer je meer over de communicatie. Klantenservice is vaak telefonisch, maar kan ook gedeeltelijk via social media of mailkanalen gaan. Ook dit zul je leren tijdens een training klantenservice. Kijk hier voor de tarieven, lestijden en leslocaties.